ecom247.nl

Ecom247 e-marketing

features montage affiliatesMarketing is een breed gebied waarbij het uiteindelijke doel is om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. E-marketing is dan ook niets anders dan dit zelfde te doen maar dan via het internet. Je kunt stellen dat e-marketing een onderdeel is van de totale marketing binnen een bedrijf of onderneming.
In de praktijk zien we echter vaak dat de techniek achter e-marketing beperkingen oplegt aan de mogelijkheden die er zijn. Enerzijds doordat technische toepassingen bedacht zijn vanuit het technische oogpunt en niet vanuit het marketing gebruik en anderzijds omdat gebruikers van de techniek deze niet of onvoldoende beheersen. Jammer want als marketing en techniek beter samen zouden gaan dan is er nog heel veel geld te verdienen. 
Ecom247 probeert door middel van informatie en services dit gat kleiner te maken en vooral eenmanszaken, zzp'ers en kleine bedrijven hierbij van dienst te zijn.
Jos van Spelde, de initiatiefnemer van Ecom247, heeft jarenlang ervaring in de marketing, online marketing en ook in de technische internet toepassingen. Daarnaast heeft hij veel cursussen en opleidingen gegeven aan mensen die nog veel moesten leren. Door naar hun vragen en opmerkingen te luisteren heeft hij een goed beeld kunnen krijgen van wat de problemen zijn en welke oplossingen daarvoor ingezet moeten worden.
Op deze website kan informatie verkregen worden over hoe e-marketing er in de praktijk uit kan zien en hoe daar geld mee verdient kan worden.

Waarom e-mail marketing

delivery 256Verstuur je regelmatig informatie naar klanten of potentiele klanten, dan loont het al snel de moeite om hier een geautomatiseerd systeem voor te gebruiken. Het maakt namelijk niet uit of je daarmee een bericht naar één of naar duizenden mensen verstuurt. De systemen die hiervoor gebruikt worden heten autoresponders. Niet helemaal de juiste naam, want ze kunnen veel meer dan alleen automatisch berichten beantwoorden. De nieuwste generatie kan namelijk ook ingezet worden voor alle soorten online contacten en het beheer van diverse netwerk- of interesselijsten.

Wanneer e-mail marketing op de juiste wijze ingezet wordt, kan het een enorme meerwaarde geven aan de communicatie met (potentiële) afnemers van diensten en producten. Hiermee is ook meteen het belangrijkste struikelblok genoemd: "op de juiste wijze ingezet". In de praktijk blijkt dat veel ondernemers die e-mail marketing gebruiken of willen gaan gebruiken, dit op de verkeerde manier doen. E-mail marketing is er voor de verkoop ondersteuning, niet voor de verkoop zelf, daar dient een webwinkel of verkooppagina voor.

Voordat je met e-mail marketing begint is een goede voorbereiding noodzakelijk. Weet wat je er mee wilt bereiken en pas het systeem en de manier van werken in de organisatie daar op aan. Je leest het goed, pas de organisatie daarop aan. E-mail marketing werkt pas goed als het gebruikt wordt door de gehele organisatie.

Inlogformulier